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Original title:
Performance Bounds in Switched Ethernet Onboard Networks
Translated title:
Performance-Garantien in Switched Ethernet Onboard Netzen
Author:
Heidinger, Emanuel
Year:
2013
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Carle, Georg (Prof. Dr.)
Referee:
Carle, Georg (Prof. Dr.); Schmitt, Jens B. (Prof. Dr.),
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Controlled terms:
Ethernet; Leistungsmessung; Flugzeug
TUM classification:
DAT 256d; DAT 280d; VER 660d
Abstract:
In modern aeronautic onboard networks, a driving force exists to integrate multiple communication networks onto a single switched Ethernet network. Goals for future onboard communication networks are low weight, low price, high bandwidth, and certifiable safety. The certification process for such a novel system requires hard performance guarantees on latency and jitter. The state-of-the-art approach to determine worst case bounds is Network Calculus, and the tightness of Network Calculus is s...     »
Translated abstract:
Die Einführung von Switched-Ethernet im Kabinennetz des Flugzeugs verspricht Gewichts- und Kostenersparnis. Da heutige Ethernettechologien höhere Bandbreiten erreichen, ist es dabei sogar möglich neue Applikationen und Komfortfunktionen bereitzustellen. Der Zertifizierungsprozess fordert hierbei harte Garantien hinsichtlich Latenz und Jitter. Der gängige Ansatz zur Bestimmung von Worst-Case Garantien ist Network-Calculus. Die Güte der ermittelten Worst-Case Grenzen ist Gegenstand derzeitiger...     »
Series:
Network Architectures and Services
Series volume:
NET-2013-12-1
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1136724
Date of submission:
20.06.2013
Oral examination:
11.12.2013
File size:
3415608 bytes
Pages:
188
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20131106-1136724-0-2
Last change:
25.02.2014
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