User: Guest  Login
Original title:
Performance Bounds in Switched Ethernet Onboard Networks 
Translated title:
Performance-Garantien in Switched Ethernet Onboard Netzen 
Year:
2013 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Carle, Georg (Prof. Dr.) 
Referee:
Carle, Georg (Prof. Dr.); Schmitt, Jens B. (Prof. Dr.), 
Language:
en 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik 
Controlled terms:
Ethernet; Leistungsmessung; Flugzeug 
TUM classification:
DAT 256d; DAT 280d; VER 660d 
Abstract:
In modern aeronautic onboard networks, a driving force exists to integrate multiple communication networks onto a single switched Ethernet network. Goals for future onboard communication networks are low weight, low price, high bandwidth, and certifiable safety. The certification process for such a novel system requires hard performance guarantees on latency and jitter. The state-of-the-art approach to determine worst case bounds is Network Calculus, and the tightness of Network Calculus i...    »
 
Translated abstract:
Die Einführung von Switched-Ethernet im Kabinennetz des Flugzeugs verspricht Gewichts- und Kostenersparnis. Da heutige Ethernettechologien höhere Bandbreiten erreichen, ist es dabei sogar möglich neue Applikationen und Komfortfunktionen bereitzustellen. Der Zertifizierungsprozess fordert hierbei harte Garantien hinsichtlich Latenz und Jitter. Der gängige Ansatz zur Bestimmung von Worst-Case Garantien ist Network-Calculus. Die Güte der ermittelten Worst-Case Grenzen ist Gegenstand derzeit...    »
 
Series:
Network Architectures and Services 
Series volume:
NET-2013-12-1 
Oral examination:
11.12.2013 
File size:
3415608 bytes 
Pages:
188 
Last change:
25.02.2014