User: Guest  Login
Original title:
Entwicklung und Untersuchung eines Lineargenerators für ein Hybridfahrzeug
Translated title:
Development and Analysis of a Linear Generator to be used in a Hybrid Vehicle
Author:
Rinderknecht, Frank
Year:
2012
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.)
Referee:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.); Parspour, Nejila (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
ELT Elektrotechnik; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Freikolbenlineargenerator, Linearantrieb, Lineargenerator, Synchrongenerator, Hybridantrieb
Abstract:
Die vorliegende Arbeit befasst sich mit einem Lineargenerator, der in einem Freikolbenlineargenerator zum Einsatz kommt. Ziel ist eine signifikante Reduktion des Treibstoffverbrauchs eines hybridisierten Fahrzeugs. Die aus den Randbedingungen des Lineargenerators resultierenden Anforderungen werden analysiert und in einen theoretischen Ansatz überführt. Daraus ergeben sich ein analytisches und ein numerisches Maschinenmodell. Mit diesen und unter Verwendung eines Simulationsmodells, in dem die S...     »
Translated abstract:
The presented paper studies a linear generator to be used in a free-piston linear generator. The goal is a significant reduction of fuel consumption in a hybrid-vehicle. The complex border conditions of the linear generator will be analyzed and transferred into a theoretical approach. This approach can be translated into an analytical and a numerical model oft he linear generator. The linear generator is optimized using these models and using a simulation of the system environment. Furthermore,...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1120732
Date of submission:
01.10.2009
Oral examination:
06.02.2012
File size:
52977958 bytes
Pages:
169
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20120206-1120732-0-4
Last change:
28.01.2013
 BibTeX