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Original title:
Model-Based Damper Control for Semi-Active Suspension Systems 
Translated title:
Modellbasierte Dämpferregelung für semi-aktive Fahrwerksysteme 
Year:
2012 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.) 
Referee:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.); Ulbrich, Heinz (Prof. Dr. Dr. habil.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
Damper Control, Semi-active Suspension System, Model Based Control 
Translated keywords:
Dämpferregelung, Semi-aktive Fahrwerksysteme, Modellbaiserte Regelung 
Controlled terms:
Fahrwerk; Aktive Schwingungsdämpfung; Mechatronik:Reglerentwurf 
TUM classification:
VER 042d; VER 028d 
Abstract:
This Thesis presents new approaches for control of semi-active suspension systems. In particular, towards maximizing the utilization of these fast modern devices, it focuses on three aspects: semi-active device modeling, force tracking control and vertical dynamic suspension control. In the first part the dynamical properties of the semi-active device are analyzed and modeled. In the second part the obtained damper model is integrated into a controller structure, which consists of a feedforward...    »
 
Translated abstract:
Diese Dissertation zeigt neue Ansätze zur Regelung von semi-aktiven Fahrwerken. Mit dem Ziel, die schnelle Dynamik moderner Dämpfer bestmöglich zu nutzen, liegt der Schwerpunkt auf drei Aspekten: Modellbildung des semi-aktiven Dämpfers, Tracking-Regelung der Dämpferkraft und vertikaldynamische Fahrwerksregelung. Im ersten Teil werden die dynamischen Eigenschaften eines Dämpfers analysiert und modelliert. Das erhaltene Dämpfermodell wird im zweiten Teil in eine Regelungsstruktur bestehend aus Vor...    »
 
Oral examination:
19.12.2012 
File size:
4813164 bytes 
Pages:
196 
Last change:
31.01.2014