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Original title:
Aktive Konsumentenintegration im Kontext konsumtiver Mobilitätsdienstleistungen
Original subtitle:
Eine empirische Analyse der Teilnahmebereitschaft und Teilnahmeleistung von Konsumenten mit hoher bzw. niedriger Lead-Userness bei Innovationsprojekten im öffentlichen Personennahverkehr
Translated title:
Active User Integration in the Context of consumptive Mobility Services
Translated subtitle:
An empirical analysis of the willingness to participate and the performance of users with high or low degree of lead-userness in innovation projects in the field of public transportation
Author:
Ramakrishnan, Sunita
Year:
2012
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Belz, Frank-Martin (Prof. Dr.)
Referee:
Belz, Frank-Martin (Prof. Dr.); Reichwald, Ralf (Prof. Dr. Prof. h.c. Dr. h.c.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Open Innovation, Konsumentenintegration, Lead-Userness, Mobilität, ÖPNV, Innovationsworkshops
Translated keywords:
open innovation, user integration, lead-userness, mobility, public transport, innovation workshops
Controlled terms:
Open Innovation; Öffentlicher Personennahverkehr
TUM classification:
WIR 623d
Abstract:
Die vorliegende Studie befasst sich mit aktiver Konsumentenintegration im Bereich konsumtiver Dienstleistungen und geht der Frage nach, welcher Konsumententyp sich in diesem Kontext an Innovationsprojekten teilnahmebereit zeigt und zur Generierung kreativer Konzepte fähig ist. Untersuchungsgegenstand der Studie ist der öffentliche Personennahverkehr. Im Rahmen eines quasiexperimentellen Designs wird untersucht, ob Konsumenten mit hoher Ausprägung von Lead-Userness eine höhere Bereitschaft zeigen...     »
Translated abstract:
This study focuses on active user integration in the field of consumptive services. It deals with the question which consumer type shows a willingness to participate in innovation projects and is capable of generating creative concepts. The object of investigation is public transportation. Based on a quasiexperimental setting the study investigates whether users with a high degree of lead-userness show a higher willingness to take part in innovation projects than users with a low degree of lead-...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1084656
Date of submission:
18.10.2011
Oral examination:
26.06.2012
File size:
2393120 bytes
Pages:
257
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20120626-1084656-1-9
Last change:
31.08.2012
 BibTeX