User: Guest  Login
Original title:
On the computation of fuel-optimal paths in time-dependent networks 
Translated title:
Über die Berechnung kraftstoffoptimaler Wege in zeitabhängigen Netzwerken 
Year:
2011 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Mathematik 
Advisor:
Brokate, Martin (Prof. Dr.) 
Referee:
Brokate, Martin (Prof. Dr.); Reif, Konrad (Prof. Dr.); Wagner, Dorothea (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
MAT Mathematik 
Keywords:
Time-dependent networks, electric mobility, optimization, dynamic programming 
Translated keywords:
Zeitabhängige Netzwerke, Elektromobilität, Optimierung, Dynamische Programmierung 
Controlled terms:
Kürzester-Weg-Problem; Netzwerk; Zeitabhängigkeit; Verkehrsnetz; Dynamische Optimierung 
TUM classification:
MAT 058d; MAT 917d; BAU 817d 
Abstract:
The computation of shortest paths in weighted and directed networks has been subject to research for more than five decades by now, and it has never lost its relevance in up-to-date applications. Recently, there has been increasing interest in incorporating time-dependencies into the modeling of the network. This is motivated by a large field of applications, such as intelligent transportation systems, internet routing, multi-agent-systems and networked control systems. The topic of this th...    »
 
Translated abstract:
Die Berechnung kürzester Wege in gewichteten und gerichteten Netzwerken wird bereits seit über fünf Jahrzehnten erforscht und hat dabei nie ihre Relevanz in aktuellen Anwendungen verloren. Seit einiger Zeit besteht ein verstärktes Interesse darin, Zeitabhängigkeiten in die Netzwerkbeschreibung miteinzubeziehen. Dieses Interesse begründet sich in einem weiten Anwendungsfeld, das unter anderem aus intelligenten Verkehrssystemen, Internet Routing, Multi-Agenten-Systemen und Systemen mit verne...    »
 
Oral examination:
21.07.2011 
File size:
3994987 bytes 
Pages:
252 
Last change:
11.11.2011