User: Guest  Login
Original title:
Targeted Advertising and Consumer Privacy Concerns 
Original subtitle:
Experimental Studies in an Internet Context 
Translated title:
Zielgenaue Werbung und Datenschutzbedenken von Konsumenten 
Translated subtitle:
Experimentelle Untersuchungen in einem Online-Marketing-Kontext 
Year:
2011 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
von Wangenheim, Florian (Univ.-Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
Internet, privacy, targeting, advertising, reciprocity 
Translated keywords:
Internet, Datenschutz, targeting, Werbung, Reziprozität 
TUM classification:
WIR 840d ; DAT 050d 
Abstract:
Online targeting allows websites to selectively display advertisements to its surfers based on their online user profiles. This approach is supposed to make advertisements more relevant to consumers and thus more effective. Therefore, it is becoming an increasingly important source of revenue for websites. However, many consumers view the practice of collecting usually anonymous surfer information for advertising purposes with skepticism. In this context, the doctoral dissertation studies consum...    »
 
Translated abstract:
Mittels so genanntem Online Targeting können Internetseiten ihren Besuchern Werbung passend zu deren Nutzerprofilen einblenden. Hierdurch soll Onlinewerbung für Konsumenten relevanter und für Werbungtreibende effizienter werden, weshalb Online Targeting zu einer zunehmend wichtigen Finanzierungsquelle für Internetseiten wird. Allerdings betrachten viele Konsumenten das Sammeln von meist anonymen Nutzerinformationen zu Werbezwecken kritisch. Die Dissertation untersucht Datenschutzbedenken im Kont...    »
 
Controlled terms:
Online-Werbung ; Datenschutz 
Last change:
03.03.2014