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Original title:
Modell zur Beschreibung des Eindringens von Chlorid in Beton von Verkehrsbauwerken 
Translated title:
Modeling of chloride ingress into concrete of road structures 
Year:
2011 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen 
Advisor:
Schießl, Peter (Prof. Dr. Dr. E.h.) 
Referee:
Gehlen, Christoph (Prof. Dr.); Müller, Harald S. (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
Beton, Tausalz, Modell,Verkehrsbauwerk, Dauerhaftigkeit, Bewehrungskorrosion 
Translated keywords:
concrete, de-icing salt, model, road structure, durability, reinforcement corrosion 
Controlled terms:
Beton; Verkehrsbau; Streusalz; Korrosion 
TUM classification:
BAU 847d 
Abstract:
Bei Verkehrsbauwerken sind die am Chloridtransport beteiligten Mechanismen vielfältig und variieren expositionsbedingt, was bei physikalisch weitestgehend exakten Modellierungen des Eindringens von Chlorid in Beton zu einer hohen Komplexität führen würde. Im Rahmen dieser Arbeit wurde daher ein vollprobabilistisches Modell entwickelt, welches auf dem 2. Fick’schen Diffusionsgesetz basiert. Durch dieses Modell können Chloridprofile von Beton aus dem Spritzwasserbereich, einerseits ausreichend anw...    »
 
Translated abstract:
For road structures the mechanisms of chloride transport are multifarious and vary in dependence of the exposure conditions. The consideration of the involved mechanism within a model describing the penetration of chloride into concrete would hence lead to a highly complex model if the model is supposed to be approach a physical approach. Within this study a full probabilistic model based on the 2nd law of diffusion has been developed for calculating chloride profiles in concrete of road structu...    »
 
Oral examination:
07.12.2011 
File size:
1837866 bytes 
Pages:
192 
Last change:
24.04.2012