User: Guest  Login
Original title:
Adaptive control of mechatronic vehicle suspension systems 
Translated title:
Adaptive Regelung mechatronischer Fahrwerkssysteme 
Year:
2011 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.) 
Referee:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.); Trächtler, Ansgar (Prof. Dr. habil.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
Keywords:
Vehicle suspension control, adaptive control, vehicle state estimation 
Translated keywords:
Fahrwerksregelung, Vertikaldynamikregelung, adaptive Regelung, Zustandsschätzung 
Abstract:
This dissertation presents two new adaptive control concepts for mechatronic vehicle suspension systems, which ease the conflict between the objectives ride comfort, ride safety and limited suspension deflection by dynamically adjusting the tuning to the current driving state. The first approach is a switching controller for a fully active suspension. The stability of the switched system is proven, taking into account the nonlinear damper characteristic. The second approach is an adaptive refere...    »
 
Translated abstract:
Die Dissertation stellt zwei neue adaptive Regelungskonzepte für mechatronische Fahrwerkssysteme vor, die über eine dynamische Anpassung an die aktuelle Fahrsituation den Zielkonflikt zwischen Komfort, Fahrsicherheit und begrenzten Federwegen entschärfen. Das erste Verfahren ist eine schaltende Reglerstruktur für ein vollaktives Fahrwerk, deren Stabilität unter Berücksichtigung der nichtlinearen Dämpferkennlinie nachgewiesen wird. Das zweite Konzept basiert auf einem adaptiven Referenzmodell und...    »
 
Oral examination:
22.02.2011 
File size:
6903457 bytes 
Pages:
250 
Last change:
14.03.2011