User: Guest  Login
Original title:
Corporate Landscape
Original subtitle:
Landschaftsarchitektur als Kommunikationsinstrument in Corporate Identity-Konzepten. Untersuchung am Beispiel international operierender Unternehmen
Translated title:
Corporate Landscape
Translated subtitle:
Landscape Architecture as Instrument for Corporate Identity Conception
Author:
Uhrig, Nicole
Year:
2012
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Architektur
Advisor:
Weilacher, Udo (Prof. Dr)
Referee:
Weilacher, Udo (Prof. Dr)
Language:
de
Subject group:
ARC Architektur
Keywords:
Landschaftsarchitektur, Corporate Identity, Kommunikation
Translated keywords:
Landscape Architecture, Corporate Identity, Communication
Abstract:
Die Forschungsarbeit beschäftigt sich mit der Einbindung der Landschaftsarchitektur als Kommunikationsinstrument in Corporate Identity-Konzepten international operierender Unternehmen. Ausgehend von der grundsätzlichen Frage, ob die Landschaftsarchitektur von Unternehmen überhaupt als Kommunikationsinstrument betrachtet und als solches gezielt eingesetzt wird, entwickeln sich die weiterführenden Fragestellungen, ob und wie sich die Landschaftsarchitektur zur Vermittlung von Corporate Identity ei...     »
Translated abstract:
The research examines the connection between landscape architecture as a communication instrument in corporate identity conception for international operating companies. It opens the fundamental question if landscape architecture can be used as a communication instrument and if it can be used in a goal orientated manner. When examined, fundamental questions and thesis arise. For example, is landscape architecture a suitable medium to communicate the contents of corporate identity? Does the int...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1002195
Controlled terms:
Multinationales Unternehmen ; Landschaftsarchitektur ; Corporate Identity
Last change:
28.02.2014
 BibTeX