User: Guest  Login
Original title:
Corporate Landscape 
Original subtitle:
Landschaftsarchitektur als Kommunikationsinstrument in Corporate Identity-Konzepten. Untersuchung am Beispiel international operierender Unternehmen 
Translated title:
Corporate Landscape 
Translated subtitle:
Landscape Architecture as Instrument for Corporate Identity Conception 
Year:
2012 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Architektur 
Advisor:
Weilacher, Udo (Prof. Dr) 
Referee:
Weilacher, Udo (Prof. Dr) 
Language:
de 
Subject group:
ARC Architektur 
Keywords:
Landschaftsarchitektur, Corporate Identity, Kommunikation 
Translated keywords:
Landscape Architecture, Corporate Identity, Communication 
Abstract:
Die Forschungsarbeit beschäftigt sich mit der Einbindung der Landschaftsarchitektur als Kommunikationsinstrument in Corporate Identity-Konzepten international operierender Unternehmen. Ausgehend von der grundsätzlichen Frage, ob die Landschaftsarchitektur von Unternehmen überhaupt als Kommunikationsinstrument betrachtet und als solches gezielt eingesetzt wird, entwickeln sich die weiterführenden Fragestellungen, ob und wie sich die Landschaftsarchitektur zur Vermittlung von Corporate Identity ei...    »
 
Translated abstract:
The research examines the connection between landscape architecture as a communication instrument in corporate identity conception for international operating companies. It opens the fundamental question if landscape architecture can be used as a communication instrument and if it can be used in a goal orientated manner. When examined, fundamental questions and thesis arise. For example, is landscape architecture a suitable medium to communicate the contents of corporate identity? Does the int...    »
 
Controlled terms:
Multinationales Unternehmen ; Landschaftsarchitektur ; Corporate Identity 
Last change:
28.02.2014